Archiv - akce školy > šk. rok 2010/11


Besip
(20. září 2010) 

V úterý 19. 10. 2010 proběhla v Kulturním domě Ostrava dopravní akce pořádaná Besipem The action. Akce byla pro žáky 8. a 9. tříd. Zaměřila se na tragické následky dopravních nehod a jejímu předcházení. Dětem byly promítány dopravní nehody. Vše doprovázely výpovědi z řad lékařů, hasičů a policie. Závěr byl umocněn výpovědí matky chlapce, který zahynul při havárii na motorce, a výpovědí mladého muže, který po havárii zůstal na vozíku. Podle výrazů ve tvářích se dětem akce velmi líbila.

vs

Beseda o USA
(22. října 2010) [ fotky ]

V závěru října jsme na škole přivítali zajímavou návštěvu - dvojici Američanů s tlumočníkem. Přijeli na besedu o USA, přesněji o státě, ve kterém žijí - Illinois.

Mluvili perfektní angličtinou - jak jinak. Navíc jim bylo výborně rozumět, a tak není divu, že sedmáci až deváťáci napjatě poslouchali. Hosté navíc vyprávěli řadu zajímavostí o sobě i o USA. V závěru museli čelit i řadě dotazů, prorože se mnozí chtěli zeptat na věci, které je zajímaly.

Co dodat? Chtělo by to takové besedy častěji!

vk

JA hrou
(8. listopadu 2010) [ fotky ]

Dne 8. 11. 2010 proběhla soutěž z AJ. Žáci byli rozděleni do 3 kategorií. Nejmladší kategorie byla zastoupena žáky z 3.B třídy od p. uč. Podborské. Žáci se sice učí AJ teprve 2 měsíce, ale snažili se uhádnout co nejvíce slovíček a složit pexeso v co nejkratším čase. Snažili se všichni a zvítězili samozřejmě všichni. Druhá kategorie byli žáci 6. - 7. tříd. Zástupci 6.A předvedli, že jejich vědomosti jsou nemalé a navíc touha zvítězit byla velká. 3. kategorii tvořili žáci 8. - 9. tříd. Žáci 8.A se učí AJ nejdéle a také na výsledcích to bylo vidět.

Vítězové jednotlivých kategorií jsou: 8. - 9. ročník
1. Eva Šteinigerová
2. Marek Pecha
3. Kristýna Oláhová


6. - 7. ročník
1. Nikol Dubnická
2. Veronika Krieselová
3. Denisa Berková

vs

Netradiční třídní schůzky
(8. listopadu 2010) [ fotky ]

Na třídní schůzky se dostavilo 6 rodičů. Rodičům jsem nabídla občerstvení a povídali jsme si. Bylo vidět, že rodiče přišli rádi. Seznámila jsem je s novými informacemi a prospěchem žáků. Besídka začala básničkami a písničkami. Používali jsme obrázky i hudební nástroje. Nejvíce se rodičům líbila ukázka z výuky angličtiny, kde se mohli přesvědčit, jak to dětem jde. Také děti zatančily taneček s barevnými třásněmi. Potom si žáci s rodiči sedli ke stolům a rodiče s dětmi modelovali. Téma ZOO. Zvířátka se jim hezky povedla. Na závěr jsem rodičům, za dobrou spolupráci, poděkovala. Tyto třídní schůzky se všem velice líbily.

I z této akce máme velice hezké fotky. Na některé se můžete podívat i zdenebo tady.

dp

Seminář z dějepisu
(22. listopadu 2010) [ fotky ]

Seminář z dějepisu

Seminář z dějepisu - to neznamená jen sedět ve třídě a učit se. Zaměřením je totiž co nejvíc poznat bližší i vzdálenější okolí školy. A tak 9.A vyráží, pokud to jen podmínky umožní, s prupiskou a papíry po Přívoze i do vzdálenějších míst, aby po co nejvíc poznala historii své čtvrti i dalších částí Ostravy přímo v terénu - na památkách, domech i pomnících.

Je tedy víc než jasné, že jedna z prvních exkurzí směřovala na náměstí Svatopluka Čecha. žáci zde zpracovávali historii náměstí i významných budov na něm: kostela, bývalé radnice, seznamovali se s osobou Camilla Sitteho, u památníku obětí 1. světové války se seznámili s tehdejší situací v Ostravě-Přívoze i Rakousku-Uhersku.

vk

Modelujeme z hlíny
(27. listopadu 2010) [ fotky ]

Proč to nezkusit, když máme tu možnost modelovat z hlíny? A tak se vypravili žáčci prvního stupně "zápasit" s hlínou, vlastní fantazií i lidskou podobou a na stolech se postupně řadily lidské hlavy tu více, tu méně podobné vzorům, podle nichž vznikaly. Co je ale podstatné - všem se takováto práce líbila a připadala jim jako super zábava!

vk

Co s volným časem
(30. listopadu 2010) 

Co s volným časem – tak se jmenoval projekt, který ve spolupráci s ostravskou městskou policií běžel na naší škole od března letošního roku. Patnáctka žáků vesměs ze sociálně slabších rodin se na schůzkách se strážníky městské policie věnovala nejen hrám, ale nenásilnou formou i zvyšování právního povědomí a sebezdokonalování. Více si o tom můžete přečíst na stránkách obvodu Moravská Ostrava a Přívoz na adrese na této adrese.

vk

Katka
(25. listopadu 2010) 

Zpráva o Katce…kdepak dokument…nýbrž škola pro život

Místo, datum a čas: Divadelní sál DKMO, 25. listopadu 2010, 9.00 Aktéři: 6., 8., 9. A Dozorovali: Aleš Pavelka a Věra Stašková

Představení: Časosběrný filmový dokument režisérky Heleny Třeštíkové mapující 14 let v životě mladé narkomanky Kateřiny Bradáčové, která marně zápasí se svou závislostí na drogách. Proč začala brát dorgy? Pro odlišnost vůči jiným lidem, pro zajímavost či „zpestření“ života... Příběh, který by mohl postihnout i žáky naší školy, příběh, který nevede k happy endu.

Představení mělo upozornit na stále aktuální hrozbu drogové závislosti v naší společnosti, na neřešené problémy s návykovými látkami, na možnost jejich zneužívání. Mělo ukázat, že drogy mohou vést ke kriminální činnosti, prostituci, fyzickému i psychickému chátrání člověka a jeho marné, a často neúpěšné cestě ze dna vzhůru. Doufejme, že následné diskuze s jednotlivými třídami, v rámci výchovy ke zdraví a občanské výuky, dokázaly rozkrýt palčivé problémy této otázky a ukázat, že produktivní a úspěšný život lze žít i bez drog.

ap

Návštěva kina
(12. prosince 2010) 

Tajemství mumie, ANEB guth-jarkovký by se divil…

Píše se rok 1912 a mladá šarmantní reportérka Adèle Blanc-Sec je ochotna učinit vše, aby dosáhla svých cílů. Neohroženě se vrhá do boje s podvodníky, šílenými vědci, ale i zkorumpovanými politiky. Ve chvíli, kdy Paříž ohrožuje 136 milionů let starý ptakoještěr, je to právě ona, kdo přispěchá městu světel na pomoc.

Tak by se dal veskrze popsat stručný děj dobrodružného fantasy filmu, kterého se žáci 2. stupně mohli, a někteří také zúčastnili, dvaadvacátého října letošního roku. Na první pohled se mohlo zdát, že půjde o hezký kulturní zážitek, nicméně … nepředbíhejme.

Pátek, osm hodin, třicet minut. Skupinka dvaašedesáti žáků za dozoru pěti učitelů se vydává po vlastní trase do multikina Cinestar v Ostravě. Dobrá nálada a nadšení z možnosti návštěvy kina je patrná u všech žáků, kteří velmi přivítali možnost volného pátečního dopoledne zpříjemněného filmovou novinkou – Tajemství mumie, navíc dodejme, zcela hrazeného školou. Cesta Ostravou probíhá dobře, všichni se zdárně dostáváme na představení, které má začít za pár minut. Samozřejmě nechybí ani obvyklé otázky, zda si lze koupit pop-corn či něco k pití. Vše je dovoleno, ačkoliv mnozí z nás učitelů přemýšlí nad tím, proč si právě někteří kupují drahé pamlsky, když mají stále nesplněné závazky vůči škole. Nějak se nám vykouřilo z hlavy, že jsme v předcházejícím školním roce zničili knihy, vybavení školy nebo toalet, v novém nezaplatili materiál do výtvarné výchovy či pracovních činností, že? Vše je však duchapřítomnými učiteli zapomenuto. Ještě nezbytná návštěva toalet ve „foyer“ (ne však jediná) a můžeme se pohodlně usadit v sále číslo jedna, modrém, který je dokonale připraven k promítání.

Zhasíná světlo, sametová opona se rozestupuje a při slabém štěbetání žáků začíná film… Neuběhne ani dvacet minut a máme tady první z několika problémů. Přeje si snad výsost jiné, měkčí sedadlo? Sedí snad moc vysoko či nízko? Nemá v dosahu spřízněnou duši, se kterou by mohl diskutovat nad probíhajícím filmem? Proč ten pop-corn třeba nehodit do spodních řad, abych se zabavil? Ne, raději ho vysypu na sedadlo, když je tak čisté. Nebo na zem? Udělám obojí. A vida! Mám tady ještě nějaký sáček s odpadem. Už vlastně ne, letí… Film se přehoupl do své druhé poloviny a ti slušní byli přehlušeni nevychovanými. Jedno napomenutí, druhé, páté osmé. Nezabírá nic. Ani dobré slovo. Film graduje a máme zde konec. Titulky, lampy se světly se rozsvěcují. Ale kde jsem se to jen ocitl? Snad v opičím pavilonu, anebo slepičárně? Ta krásná sedadla, ten čistý koberec, vše vzalo za své. Je po boji. Stovky, možná tisíce pop-cornových zrnek leží rozšlapaných a poházených po zemi. Krabice, obaly od kelímků s nápojem taktéž na zemi. Najít viníka? Chatrný pokus slepce hledat v kupce sena jehlu, chtělo by se říci. Někteří postávají na schodech, jiní již opustili sál za velkého smíchu. Učitelé se snaží alespoň uplatnit autoritu, vše je marné. Sranda nebere konce. Avšak jsme se nějak přepočítali. Mysleli jsme si, že beztrestně odejdeme a vše bude zapomenuto? Kdepak. Smeták a lopatka, smeták a lopatka, smeták a lopatka. Najednou zavládlo hrobové ticho. Nikdo ani necekl, ti co se opovážili, byli po zásluze potrestáni. Ničím jiným než smetákem a lopatkou. To bylo řečí, to bylo nevole. Nic naplat, jde se uklízet. Za několik minut byl již celý sál, alespoň trochu, čistý.

Bylo všechno toto zapotřebí? Neobešla by se návštěva představení bez těchto nechutných konců? Proč ti, kteří se šli bavit, byli tak prachsprostě okradeni o možnost dobré zábavy? Člověku nad tím vším stojí rozum. Jiří Stanislave Guthe-Jarkovský, tvá Pravidla slušného chování pro děti a mládež budou, zdá se, opět v kurzu.

ap

Mikuláš v Don Boscu
(16. prosince 2010) 

Mikulášská nadílka v Salesiánském středisku Dona Bosca v Ostravě

Rok s rokem se sešel, nadešel předvánoční čas a s ním i tradiční Mikuláš. Ten „náš“ letos proběhl v režii Salesiánského střediska Dona Bosca v Ostravě, kam jsme dostali pozvánku. Ačkoliv o den později, vypravili jsme se tedy 7. prosince 2010 se žáky 2. stupně za nadílkou.

Už při vchodu do střediska bylo jasné, že bude postaráno o skvělou zábavu. Vedení centra a zdejší animátoři měli pro žáky ihned při vstupu připravena čísla, která je rozdělila do skupin, ve kterých celé dopoledne soutěžili. Zároveň jim byl představen příběh mladého chlapce Adriana - žáka základní školy majícího sto a jeden pubertální problém, jeho rodičů, otce - náruživého fotbalového fandy, zajímajícího se především o televizní přenosy než o syna, a matku - věčně komentující jeho nešvary. Sečteno a podtrženo, mladý Adrian při jednom z těchto rodinných setkání uteče z domova… avšak bez věcí. A zápletka byla na světě.

Žáci byli rozděleni do skupinek po 5 - 6 jedincích a obcházeli 10 stanovišť, na kterých museli plnit zajímavé úkoly za dohledu střediskových animátorů (např.: lov rybiček z rybníka, lezení po horolezecké stěně, veslování na trenažéru, výroba vánočních ozdob aj.). Za každý splněný úkol dostali určitý obnos tzv. Zeferínů (1-10), zdejších peněz, které měly sloužit pro následný nákup věcí pro Adriana. Soutěže probíhaly v příjemné předvánoční atmosféře, jednotlivé skupinky žáků, nehledě na třídní příslušnost, bojovaly do posledního dechu v každé soutěži…nastal okamžik pravdy. Dokáží nakoupit u obchodníků ošacení, aby Adrianovi nebyla zima? Naše obavy byly zcela liché. Bez sebemenších problému se děti dokázaly vypořádat s nástrahami tržního hospodářství a připravili Adrianovi milé překvapení.

Smysl dne sv. Mikuláše byl tedy splněn. Lidé by si měli častěji všímat lidí v okolí, nabídnout třeba i pomocnou ruku a nebýt lhostejný k lidskému neštěstí. Nikdo z nás totiž neví, jestli ji nebude někdy sám potřebovat. Nakonec přeci přišel i sám Mikuláš. Doprovázel ho anděl a mnoho malých, sladkých čertíků.

ap

Besídka 1. stupeň
(3. ledna 2011) [ fotky ]


vk

Turnaj v ringu
(3. ledna 2011) [ fotky ]


vk

Vánoční výstavka
(3. ledna 2011) [ fotky ]


vk

Návštěva v OZO
(9. ledna 2011) [ fotky ]

Centrum odpadové výuky společnosti OZO Ostrava nás (žáky 2. stupně) pozvalo do svého školícího střediska, kde pro nás uspořádalo výchovnou a zároveň osvětovou akci zaměřenou na správné nakládání s odpady.

Zdejší program byl rozdělen do dvou kategorií. První kategorie zahrnovala žáky 6. a 7. tříd, druhá 8. a 9. tříd. Pro obě skupiny byly připraveny výukové prezentace, jedna na nerudovské téma „Kam s ním?“, druhá na téma „Odpady zbavené otazníků“. Obě zmíněné prezentace řešily velmi aktuální otázkou sběru, třídění a zpracování komunálního odpadu, odpadu, který je nedílnou součástí našich životů. Zamýšlely se nad systémem nakládání s odpady v našem regionu, nad jejich sběrem, tříděním a následným zpracováním, které může vést až k novému použití určitých skupin odpadů. Žáci si utvořili představu o koloběhu výrobků z plastu, od samého zrodu až po jejich následnou likvidaci, či opětovném využití. Dozvěděli se, co se děje s nebezpečnými odpady, elektronikou či papírem. Doufejme jen, že se sami zapojí do správného procesu třídění a uleví již tak znečištěné přírodě!

ap

Beseda o holocaustu
(2. února 2011) [ fotky ]

V rámci lednových aktivit naší školy se 8. a 9. ročník zúčastnil vzdělávacího panelu o dějinách židovského a romského etnika, jeho strastiplné cestě starověkem, středověkem a novověkem, osudovým 20. stoletím s následnou drtivou zkušeností 30. a 40. let. Zároveň byly zmíněny i poválečné události spojené s utvořením státu Izrael a aktuálními otázkami rasismu, neonacismu či všeobecné xenofobie.

Žáci se formou řízené diskuze dozvěděli základní informace o historii Židů a Romů, jejich kultuře, náboženství či tradicích. Zdůrazněna byla především negativní historická zkušenost během let 1933-1945, kdy Evropu obcházela metla nacismu a jeho rasových teorií, které se následně staly podkladem pro tzv. „konečné řešení“.

Smyslem celé akce bylo, aby si žáci uvědomili, že každý národ na světě má právo na vlastní existenci. Nikdo si nemůže usurpovat právo připravit člověka na základě pofiderních „vědeckých“ či rasových teorií o život. Do budoucna je důležité, aby si žáci uvědomili, že propagace rasismu a nenávisti vůči menšinám, může opět přerůst v holocaust.

ap

Burza práce
(9. února 2011) [ fotky ]

Nejenom učením jsou živi naši školáci. Jelikož jsme přesvědčeni o tom, že podpora vzdělání a možnosti uplatnění jsou tím správným směrem, jak snížit procento nezaměstnaných Romů či jedinců ze znevýhodněného prostředí, konala se proto na naší škole burza práce v rámci projektu „Škola pro život“ a to 1.února 2011.

Účast přislíbilo několik pracovníků z profesí, se kterými se můžeme denně všichni setkat. Žáci druhého stupně tak mohli sledovat v hodinových blocích práci kadeřnice, masérky, sociálních pracovnic či policisty. Mohli si poslechnout nejen jednotlivé příběhy zmíněných lidí, ale také jejich pohnutky, které je vedly k výběru povolání. Zároveň se dozvěděli, jaká je vlastně náplň jejich práce, co během pracovní doby musí, co mohou a čemu se vyhnout, když chtějí být těmi nejlepšími v oboru.

Jsme rádi, že se s námi podělili o své zkušenosti, a doufejme, že především pro starší ročníky, se stanou zmíněné informace možnou alternativou pro výběr střední školy. Pro ty mladší pak inspirací či možností, jak se realizovat po ukončení naší základní školy. Rádi bychom, aby si naši absolventi dokázali najít obor, který by jim následně zajistil kvalitní a plnohodnotný způsob života.

ap

Právník na besedě
(15. února 2011) [ fotky ]

Beseda s právníkem – to je název akce, která na naší škole proběhla v polovině února. Zúčastnily se jí sedmé, osmé a deváté ročníky. A samozřejmě doktor Živěla, zkušený právník s praxí z obou stran práva – ve své praxi byl jak soudcem, tak i advokátem. Není tedy divu, že se v jeho podání nejednalo o nějaké „suchopárné“ vypočítávání paragrafů, ale o živé vyprávění plné mnohdy úsměvných historek, které za dobu praxe zažil. Navíc nebyla to jeho první beseda, takže už v záloze měl řadu témat, o kterých věděl, že posluchače napadnou nebo je budou zajímat – jak se u soudu chovat, co obžalovaný, svědci, advokáti.

Beseda byla zaměřena na trestní právo, tedy na tu oblast, s níž se může kdekdo snadno setkat na vlastní kůži, pokud jen trochu nedá pozor. Třeba tušili jste, že nalezená věc nepatří automaticky nálezci, ale musí se odevzdat? V opačném případě hrozí obvinění ze zatajení. A to i v případě třeba mobilu, o němž si mnozí myslí, že je to „spotřební věc“. Jelikož ve zmíněných ročnících má už polovina, možná i většina žáků patnáct roků a více, není divu, že mnozí bedlivě poslouchali. Takže shrnuto: ticho, nikdo ani nedutal a napnuté uši. Hodina utekla jak voda. Čím skončit? Nejspíš přáním, které doktor Živěla žákům popřál závěrem: „Abyste lidi jako já potřebovali v životě co nejmíň.“

vk

Netradiční setkání - slepecký pes
(15. února 2011) [ fotky ]

Jak k nám pan Holba s Pedrem přišli…

Říká se, že oči jsou okny do duše. Nezbývá než s tímto filozofickým názorem souhlasit. Avšak, podívejme se na toto téma z jiné strany.

Možnost vidět svět ve své kráse, barevnosti a pestrosti není u všech lidí samozřejmostí. Existují mezi námi jedinci, kteří jsou slepí od narození, jiní, jako pan Holba, ztratili zrak v průběhu života. Ztráta zraku nemusí vždy pro člověka znamenat pohromu. Jsou mezi námi jedinci, kteří se s tímto stavem nechtějí smířit a každý den nám dokazují, že život s černými brýlemi, slepeckou holí a vodícím psem není trestem, ale další životní zkušeností. Je to život, který nabízí nové, netušené obzory poznání.

Pan Holba však nezůstal ve své slepotě sám. Kromě rodinného kruhu, mu dělá společnost také zvířecí kamarád a pomocník, slepecký pes, hnědý labrador jménem Pedro. Pedro je jedním z mnoha vodících psů, kteří slouží nevidomým nebo slabozrakým v České republice. Nejstarší vodící pes byl vycvičen již v roce 1928, avšak psi pomáhali postiženým mnohem dříve. Pokud se podíváme na to, co všechno dokáže, může nás ohromit těmito dovednostmi: vedením klienta, uměním najít prázdné místo v tramvaji, najít telefonní automat, bezpečně převést dotyčného přes cestu a ještě mnohem více. Toto jsou pouze nacvičené povely. Ale světe, div se! Při spolupráci s postiženým se uplatňuje i tzv. „inteligentní neposlušnost“, kdy může pejsek odmítnout intuitivně povel, jehož vykonání může být pro pána nebezpečné.

Zkrátka, o vztahu člověka a psa bylo napsáno již mnoho, avšak tento příběh jasně ukazuje, že člověk i pes mohou tvořit více než jen dvojici pán-pes. Ukazuje nám, že postižený člověk může s malou pomocí žít stejně aktivní život, jako zdravý jedinec.

ap

Návštěva hasičů
(15. března 2011) [ fotky ]

Návštěva členů Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje

Není pochyb o tom, že každý mladý člověk si tvoří již v dětství určitou představu o tom, co by chtěl v budoucnu dělat, respektive jaké by chtěl vykonávat zaměstnání. Je pravdou, že se často profese mění v závislosti na aktuálních zálibách, postřezích všedního života či vlivem následného dospívání.

V průběhu letošního školního roku již byla zorganizována burza práce, kde byly představeny určité profese, se kterými se můžeme setkat v každodenním životě (policista, kadeřnice, sociální pracovník aj.).

Tentokráte jsme se rozhodli, za přispění pana učitele Mrázka, že přivítáme členy HZS Moravskoslezského kraje, aby nám představili nejen svou práci, ale zároveň nás poučili i o tom, jak se máme správně zachovat v krizových situacích, které mohou nastat v průběhu našeho života (požár, nehoda dopravního prostředku, kontaminace půdy různými látkami, ad.). Tyto aktivity prezentovali dva členové HZS, pánové Radim Nagy a Dušan Vavrla, kteří jsou instruktory v projektu Hasiči dětem (pro žáky 2. – 6. tříd) zabývajícím se výchovou dětí v oblasti požární ochrany a bezpečnosti obyvatelstva. Zmíněný projekt je zaměřen především na problematiku integrovaného záchranného systému a roli hasičských sborů v jeho rámci a na zlepšení komunikace jednotlivých účastníků, především dětí.

ap

Najdi, co neznáš
(30.března 2011) 

Žáci 8.ročníku a kroužek ICT se zúčastnili vědomostní soutěže pravidelně pořádané společností Seznam.cz

Od konce ledna každý týden žáci v hodině informatiky nebo v čase konání kroužku vyhledávali na internetu odpovědi na zákeřné otázky pořadatelů. Prošli jsme celkem 3 kola a zodpověděli 90 otázek. Přestože naše úspěšnost nebyla stoprocentní a do závěrečného kola jsme se neprobojovali, akce nám přinesla mnoho nových poznatků a dovedností. Příští rok to zkusíme znova
Zde si můžete pročíst stránky soutěže.

rk

Karneval
(7. dubna 2011) [ fotky ]

Karneval 1. a 2.A

Karneval proběhl také v jednotlivých třídách. Např. estetické třídy 1.A a 2.A se sešly 24. 2. v odpolední škole a děti společně soutěžily a hrály hry v maskách. Veselé odpoledne se všem líbilo.

h

Den otevřených dveří
(8. dubna 2011) [ fotky ]

Dne 24. 2. byli rodiče žáků 1. stupně naší školy pozváni na Den otevřených dveří, kde se mohli zúčastnit výuky, prohlédnout si třídy, klást dotazy učitelům a asistentům. Děti jim také předvedly, co se naučily. Máme radost,že rodiče mají zájem o výuku svých dětí a že se školou spolupracují.

h

Jarní brigáda
(12. dubna 2011) [ fotky ]

Dne 11. 4. se na naší škole konal JARNÍ ÚKLID po větrném víkendu v rámci pracovních činností. Žáci šestých ročníků sebrali do pytlů od firmy Jelínek Trading PET láhve, papírky, tužky, obaly od cukrovinek, úlomky dřeva, plastové kousky, noviny a igelitové sáčky.


Projektový den
(4. dubna 2011) [ fotky ]

Projektový den 4. 4. 2011 na ZŠ Gebauerova ve třídě 5.A a 5.B

Projektový den byl zaměřený na snadnější orientaci ve výběru povolání pro své žáky, jichž se sice volba povolání netýká bezprostředně v tomto školním roce, ale přece jen už se jedná o starší žáky, kteří si své názory na to, co budou za čtyři roky dělat, vytřibují.

Projektu jsme se věnovali dvě vyučovací hodiny: v té první jsme připravili besedu s p. asistentem Myškou, který je mj. původním povoláním vyučen kuchař-číšník. Podle předběžných dotazů ve svých třídách paní učitelky zjistily, že poměrně dost dětí se pro toto povolání rozhodně, znají jej a připadá jim dosti zajímavé. Další početná skupinka žáků inklinuje k povolání pekař-cukrář.

Beseda žáky viditelně zaujala, obě třídy seděly zticha, měly dotazy a bylo vidět, že v hlavách se jim honí myšlenky spojené s tím, co zrovna na besedě slyšely.

Dále obě třídy pracovaly samostatně, třídní učitelky připravily zábavné dotazníky, kde děti seřazovaly názvy povolání podle abecedy, psaly povolání matky, otce, čím oni sami chtějí být, řešily osmisměrky apod. Učitelky na téma výběru povolání také samy diskutovaly ve svých třídách, usměrňovaly představy žáků s realitou a hlavně-apelovaly na děti, že smyslem života člověka je zejména jeho povolání, práce, kterou má mít rád, ke které je zapotřebí delší či kratší vzdělání. Není smyslem přípravy na život ukončit své vzdělávání v deváté třídě a jít na úřad práce.

Projektový den zpestřil žákům obou pátých ročníků jejich školní práci a věříme, přispěl ke správné orientaci v jejich budoucí profesní sféře.

tř. uč. 5.A: Mgr. Lenka Růžičková, tř. uč. 5.B: Mgr. Alexandra Gabrielová

Projektový den 4. 4. 2011 na ZŠ Gebauerova ve třídě 3.B

Projektový den jsme začali písničkou „Řemeslníci“ a pak jsme si povídali o různých povoláních - prodavač, krejčí, pekař, kuchař, stolař, malíř, opravář aut, zedník. Ke každému povolání jsme měli obrazový materiál. Zaměřili jsme se na zedníky a s obrázky jsme si říkali, co dělají a poté jsme začali stavět město. Žáci si vzali různé krabičky, barevné papíry a lepidla. Z krabiček lepili domy, kostel, menší domečky, také stromy, auta i chodce. Vše jsme pak nalepili na velký, tvrdý výkres. Žáci se snažili, práce je bavila a závěrečné dílo se jim líbilo.

tř. uč. 3.B: Mgr. Dagmar Podborská

kol

Tonda Obal na cestách
(27. dubna 2011) 

Žáci prvního stupně se zúčastnili besedy o zpracování odpadů Tonda Obal na cestách. Formou her, diskuze a krátkých filmových ukázek na DVD se dozvěděli o třídění a recyklaci odpadů. Děti se do diskuze o třídění odpadů aktivně zapojily, odměnou jim byly omalovánky, pexesa, kvarteta a především nabyté vědomosti.

Fotky jsou k nahlédnutí zde

sac

Slavík pro 1. stupeň
(15. května 2011) 

Dne 23. 3. proběhla na naší škole pěvecká soutěž SLAVÍK PRO 1. STUPEŇ. Děti se sešly na patře u estetických tříd, kde už čekala porota složená z učitelů a asistentů a také mikrofon. Nejdříve jsme si všichni společně zazpívali a poté soutěžili zpěváčci ve dvou kategoriích 0. - 2. ročník a dále 3. - 5. ročník s vybranou libovolnou písní.

UMÍSTĚNÍ

1. kategorie
1. místo - Dubnická Kristýna 2.A
2. místo - Erik Jurečko 1.A
3. místo - Mária Balážová 2.B
Čestné uznání - Dominik Ištok 0.A, Karel Leško 1.B

2. kategorie
1. místo - Nikola Horváthová + Mirek Žiga 3.A
2. místo - Adriana Kroščenová + Martina Tišerová 3.A
3. místo - Klára Kokyová + Miriam Ferenčíková 4.A
Čestné uznání - Natálka Dubnická 3.B, Samantha Tothová 4.A

Není důležité vyhrát, ale strávit spolu příjemné chvíle, a to se nám, myslím, podařilo.


h

Školní výlet 8.A
(9. června 2011) [ fotky ]

Žáci 8.A vyjeli již v polovině května na školní výlet do Olomouce.

Sešli jsme se po půl osmé na Hlavním nádraží v Ostravě. Sluníčko nám svítilo a hodinová cesta vlakem nám rychle uběhla. V Olomouci jsme se vydali nejdříve pěšky na náměstí. Tady jsme si prohlédli olomoucký orloj a sloup Nejsvětější Trojice, který je od roku 2000 zapsán na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Rozchod v centru města většina využila k návštěvě McDonalds a tam poobědvala. S plnými žaludky jsme se prošli zpět k vlakovému nádraží, odkud nám jel autobus k ZOO na Svatém kopečku. V ZOO se nám líbilo v pavilonu žiraf, šelem i opic, zaujalo nás akvárium se žraloky. Někteří z nás vystoupali i na 32 m vysokou vyhlídkovou věž. Prohlídku ZOO jsme zakončili návštěvou pavilonu netoýrů. Unaveně jsme si posedali v autobuse a dřímajíc mířili k vlakovému nádraží. Cestou z Olomouce do Ostravy jsme nenašli ve vlaku volné kupé, ale tento drobný nedostatek nemohl pokazit dojem z příjemně stráveného dne.

rk

Osmáci a bezpečnost
(9. června 2011) [ fotky ]

Naši osmáci si ověřili své znalosti z oblasti bezpečnosti silničního provozu a poskytování první pomoci.

Na závěrečné akci "Bezpečnost silničního provozu", která zakončila projekt "První pomoc pro život", si žáci prošli celkem 7 stanovišť. První dvě se zaměřila na bezpečnost silničního provozu - nejdříve každý zodpověděl otázku z pravidel silničního provozu – zkoumala se znalost dopravních značek, u stanoviště BESIPu společně vyjmenovali povinnou výbavu jízdního kola a dozvěděli se jak zvýšit viditelnost chodců ( každý si za odměnu odnesl bonbón i reflexní nálepku nebo pásku na ruku). Následovalo stanoviště Městské policie, u kterého si, především chlapci, se zájmem prohléhli zbraně. U dalších stanovišť žáci zkoušeli, jak poskytnout první pomoc. Členové Červeného kříže popisovali ošetření různých zranění a jak provést srdeční masáž s umělým dýcháním. Žáci sami si vše vyzkoušeli. Pak téměř každý na simulátoru nárazu zkusil, jaké to je automobilem vrazit do překážky rychlostí 30km/h. Někteří jeli i dvakrát. U posledního stanoviště jsme si prohlédli vybavení sanitního vozu ČČK Ostrava a popovídali si o práci záchranářů. Na závěr všichni převzali Průkaz absolventa Základní normy zdravotnických znalostí.

rk
© 2008 Základní škola, Gebauerova 8, Ostrava - Přívoz, tel.: 596 134 328, mobil: 731 152 658