Archiv - estetika > Akce estetiky 2013/14


Olympijský den
(23. června 2014) 

I ZŠ Gebauerova, konkrétně vybraní žáci prvního i druhého stupně, dokonce i žáci přípravného ročníku, se statečně v tomto roce zapojili do oslav Olympijského dne.
Celosvětový sportovní olympijský svátek se slaví v naší republice od roku 1987 a jeho cílem je jednak připomenout založení Mezinárodního olympijského výboru a zejména pak vést mládež i dospělé k  tomu, aby za všech okolností bojovali a zápolili čestně nejen na sportovním poli, ale i v osobním životě. U nás je Olympijský den tradičně spjat s běžeckými závody. V Jugoslávii se běhá 100 m závod, ve Švýcarsku 20 km.
Na Slezsko-ostravském hradě naši žáci uběhli 700 m závod. Děti z přípravky samozřejmě běžely trasu kratší, odpovídající věku žáků. Nicméně o to větší nadšení bylo možno z jejich výkonu vyčíst. Nakonec i žáci druhého stupně, kteří se zpočátku tvářili neutrálně, strhla radost z pohybu a vydali ze sebe to nejlepší. V cílové rovince vynikli nejrychlejší. Ve volně přístupných prostranstvích hradu pak mohli mít pocit vítězství všichni účastníci díky prodejci rychlého občerstvení, který se tradičně do oslav Olympijského dne zapojuje, a který dodal zdarma pití a nafukovací balonky.

katr

Závěrečná školní akademie
(20. června 2014) 

Další naší tradicí je závěrečná školní akademie. Program vytvořily hlavně děti z prvního stupně, které tančily, zpívaly, hrály na hudební nástroje a zahrály nám také divadlo. Druhý stupeň naší školy reprezentovaly dívky z tanečního kroužky s romským i moderním tancem.
Závěrečná školní akademie

raze

Náš barevný život
(11. června 2014) 

Žáci 3. A se 11. června zúčastnili festivalu Náš barevný život. Moderoval ho Radek Banga z Gipsy.cz, na jehož písničku jsme také tancovali. Protože kvalita videa z festivalového vystoupení byla kvůli tleskání a jásotu diváků špatná, natočili jsme naše taneční vystoupení ještě jednou bez diváků v tělocvičně.

raze

Návštěva ZOO
(květen 2014) 

V květnu jsme s žáky I. A v rámci estetické výchovy navštívili Zoologickou zahradu v Ostravě. Počasí nám naštěstí přálo, a proto jsme mohli vidět nejen desítky zvířat, ale také si pohrát na dětském hřišti. Nejvíce se nám líbil páv, který se pyšnil krásným ocasem, lví rodina, krmení koziček , malá králíčata a morčata, krmení kaprů a také roztomilá slůňata. Obdivovali jsme téměř dokončený Pavilon evoluce. Nakonec jsme si zaskákali na skákacím hradě ve tvaru žirafy. Vycházka do ZOO se všem líbila.
ZOO

hapr

Den rodiny
(15. dubna 2014) 

V prvních květnových týdnech jsme v naší třídě I. A slavili v několika etapách Den rodiny. Dne 7. 5. jsme uspořádali besídku s vystoupením ke Dni matek. Ve vyzdobené a nachystané třídě děti zazpívaly, zarecitovaly a zatančily pro maminky, ale i babičky, tety a tatínky, odevzdaly vyrobená přáníčka a nakonec také každý ukázal své umění číst ze Slabikáře. Besídka byla zakončena malým občerstvením, které děti donesly.
Dne 15. 5. jsme si v rámci tematického dne vyprávěli o rodině, o svém domově, kreslili oslavu narozenin, postavili ze stavebnice dům, ve kterém bydlíme, četli jsme ve Slabikáři o rodině. Děti se dozvěděly, ve které zemi žijeme, jaká je státní hymna a státní vlajka, kterou si na závěr vyrobily ve skupinách z krepového papíru. Každý žák dostal za úkol naučit se svou adresu a ve kterém měsíci a roce se narodil, někteří šikulkové to věděli hned. Nakonec jsme si zahráli soutěživé hry.
Den rodiny

hapr

Slavík
(9. dubna 2014) 

Počátkem dubna proběhla na naší škole již šestým rokem pořádaná tradiční pěvecká soutěž SLAVÍK. Děti se sešly na patře u estetických tříd, kde čekala porota složená z učitelů a asistentů a také mikrofon. Nejdříve si všichni společně zazpívali a poté soutěžili zpěváčci ve dvou kategoriích; 0. - 2. ročník a 3. - 5. ročník s vybranou libovolnou písní. Všichni se snažili a všem se výkony opravdu povedly. V přestávkách mezi kategoriemi a před vyhodnocením si děti ještě zazpívaly s kytarou paní učitelky Ivy. Porota měla opravdu těžký úkol vybrat jen tři nejlepší z tolika kvalitních výkonů. Nakonec rozhodla takto:
Umístění v 1. kategorii:
  • 1. místo - Markéta Kotalová (I. A)
  • 2. místo - Natálie Kokyová (I. A)
  • 3. místo - Michaela Miková (II. A)
  • ČESTNÉ UZNÁNÍ - Julie Tišerová (I. B)
    Umístění ve 2. kategorii:
  • 1. místo - Dominik Ištok (III. A)
  • 2. místo - Erik Jurečko (IV. A)
  • 3. místo - Kristýna Horváthová (III.A)
  • ČESTNÉ UZNÁNÍ - Kristýna Ištoková (IV. A)
    Školní Slavík

    hapr

    PT, 2. A, 3. A - Co nám vyprávěla studánka
    (21. března 2014) 

    Začíná jaro. Zpoza mráčků vykukuje sluníčko a zahřívá všechno, co je na Zemi. Pomalu rozehřívá i hlubokou studánku na kraji lesa. Její ledový závoj je tenčí a tenčí, až nakonec zmizí úplně. Studánka se protáhne, protře si oči po zimním spánku a rozhlédne se okolo. Pozdraví srnku, která se z ní přišla napít, i zajíčka na louce. Zamává na ptáčky, kteří poletují nad krajinou. A večer, když se u studánky sejdou všechna zvířátka z lesa i louky, začne vyprávět pohádku o jarních kytičkách dovádějících v trávě.
    Co nám vyprávěla studánka

    raze

    Prvňáčci v knihovně
    (4. března 2014) 

    V prvním březnovém týdnu jsme se třídou I. A navštívili pobočku Městské knihovny v Přívoze. Děti se s ní seznamují postupně už od nástupu do 1. třídy a dnes byly po předchozím odevzdání přihlášek pasováni na čtenáře. Neměly to ale tak jednoduché. Nejprve musely „vystopovat pohádkového klokana, který ukradl písmenka“ a slíbit, že se ke knihám budou chovat hezky. Potom poklekly před pohádkovým detektivem. Ten je položením „meče“ na rameno pasoval na čtenáře a daroval jim průkaz do knihovny, na který si mohly hned vypůjčit knihy. A to bez ročního poplatku, zadarmo, což je dárek knihovny pro začínající čtenáře v rámci „Týdne prvňáčků“.
    Prvňáčci v knihovně

    hapi

    Roboti a IV. A
    (26. února 2014) 

    Estetická třída IV. A se v lednu a únoru pustila na dvě etapy do dlouhodobého projektu výroby robotí rodinky. Z původně zamýšlené čtyř členné rodiny nám nakonec, díky pilné a kreativní práce žáků, vzniklo robotů víc, včetně domácího mazlíčka. Žáci si vyzkoušeli práci ve skupině, zároveň však ukázali i své individuální kvality. Projekt se realizoval ve dvou fázích. V první žáci byli rozděleni do skupin a úkolem bylo z přidělených krabic vytvořit volně stojícího robota. Museli dodržovat symetrii v konstrukci a nelehkým úkolem se také ukázala být právě domluva se spolužáky. V druhé fázi pak v podobných skupinách probíhala domluva ohledně zbarvení již konkrétního robota a samotný nátěr. Sami se přesvědčíte na fotografiích, že kooperace a nápady žáků vyústily v senzační výrobky.
    Roboti

    katr

    Karneval v PT, I. A, II. A, III. A
    (20. února 2014) 

    Přípravu na náš školní karneval jsme zahájili již před jarními prázdninami vyráběním škrabošek. Děti je pak mohly samozřejmě použít na samotný karneval, mnohé ale daly přednost maskám, které si donesly z domu. Karnevalové veselí jsme zahájili promenádou masek a tříděním do skupinek, podle kterých jsme zjistili, že tradičně jsou mezi dětmi nejoblíbenější masky princezen. Ty pak měly právo prvního tance. Následovaly různé soutěže, např. přeměna spolužáka na mumii, točení obručí kolem pasu, vyřazovací tanec s panenkou, hod na cíl, obrana nafukovacího balonku před ostatními soutěžícími. V nejlepším se má přestat, a proto jsme ukončili karneval ptačím tancem, slavnostním pouštěním bublinek z bublifuku a všechny děti byly odměněny bonbóny.
    Karneval

    raze

    Pan Holba a jeho vodící pes Pedro
    (13. ledna 2014) 

    Již jsou to více než tři roky, co nás ve škole navštívil pan Holba se svým pejskem Pedrem. Pan Holba je téměř nevidomý, slyší jen pomocí naslouchátek. Bez svého kamaráda Pedra se prostě neobejde. A tak nás velice zajímalo, jak se tito naši dva kamarádi mají dnes...
    Přednáška pana Holby byla opět plná emocí. I žáci byly pozorní a jistě se dokázali vcítit do některých situací, se kterými se setkává a zažívá je. Malá ukázka toho, co všechno Pedro umí a musí zvládat, byla fascinující. Samozřejmě i touha pana Holby, porvat se s tímto handicapem, bere až dech. Důkazem jsou jeho návštěvy škol a mateřinek, kde seznamuje všechny přítomné s životem handicapovaných lidí. Velmi dojemný byl jeho vlastní příběh o tom, jak mohou být lidé bezcitní a zlí – pro pár korun mohl přijít o život. A proto se dokázal naučit bojovému umění – karate, aby se uměl ubránit právě takovým lidem.
    Je až neuvěřitelné, kolik životní síly v sobě pan Holba má. My, zdraví lidé, si neustále stěžujeme na zcela banální věci kolem nás a jsme často nespokojeni s tím, co máme. A vůbec si přitom neuvědomujeme, jak náročný může být život v temnotě a tichu. Přesto je pan Holba na světě rád. Se svým postižením se naučil žít, má úžasnou rodinu, mnoho přátel a troufám si tvrdit, že i daleko více aktivit než mnozí z nás zdravých lidiček... Prostě úžasný človíček...
    pan Holba a vodicí pes Pedro

    ivon

    Podmořský svět
    (10. ledna 2014) 

    Tento tématický den jsme začali prohlížením nejrůznějších encyklopedií o životě v moři. V knížkách jsme vyhledávali známá i neznámá mořská zvířata, poznávali jsme rostlinou říši i život na mořském břehu a dně.
    S chutí jsme si zahráli „mokrou“ hru – Z vody do vody, plnili jsme pracovní listy – počítali lachtany a tuleně, vybarvovali mořské hvězdy s pěti rameny. Nechybělo cvičení se zvířátky – chvíli jsme byli mrštní delfíni, chvíli leniví mroži či kolébající se tučňáci a lachtani.
    K tomuto tématu jsme využili i společné školní chodby, kde malby mořských živočichů a rostlin nám posloužily ke hrám, k vyhledávání a počítání určitého druhu zvířat a nakonec jako inspirace pro skupinové práce – voskovkami jsme nakreslili svou představu mořského světa a vodou z rozmočeného modrého krepového papíru jsme celé naše dílko přetírali. Závěrečné zhodnocení a spokojenost v dětských očích byly důkazem, že se dnešní den opravdu vydařil…
    Podmořský svět

    ivon

    Den tuleňů, lachtanů a velryb
    (9. ledna 2014) 

    V rámci tematického dne jsme si v I. A v českém jazyce povídali o moři, jak vypadá, která zvířátka v něm žijí. V prvouce jsme shlédli video o podmořském světě a během pracovních činností jsme si s dětmi vyrobili na velkém formátu podmořské akvárium.

    v 1. A

    hapi

    Jak to chodí v restauraci - Volba povolání
    (9. ledna 2014) 

    Třeťáci si v rámci tématického dne Volba povolání vyzkoušeli práci v restauraci. Vystřídali se v rolích kuchařů, cukrářů, servírek, číšníků a hostů restaurace, naučili se prostírat stůl, správně obsluhovat a také se slušně chovat u stolu.
    Volba povolání

    raze

    Co přinesla dětem vánoční hvězda
    (20. prosince 2013) 

    V rámci tematického dne jsme s dětmi v I. A vyzdobili třídu a okna vyrobenými vánočními řetězy a vločkami, ozdobili stromeček a připravili pro rodiče Vánoční besídku s vystoupením, kde nechybělo ani cukroví a voňavé svícínky z jablek či pomerančů. O Hvězdě nám přišel vyprávět také asistent z fary a zúčastnili jsme se výtvarné soutěže, kde naše dvě žákyně, Markétka a Mirečka, se svým Betlémem získaly 1. místo. Vánoční atmosféru dokreslila také Vánoční prodejní výstavka, školní akademie a nakonec také společné posezení “Možná přijde i Ježíšek“, který nezklamal a každé dítě podělil malým překvapením pod stromeček.
    Co přinesla dětem vánoční hvězda

    hapr

    Možná přijde i Ježíšek
    (20. prosince 2013) 

    Další tradicí je příchod Ježíška do našich tříd. Protože se více než dva týdny neuvidíme, připili jsme si na krásné Vánoce a popřáli si hodně štěstí do nového roku. Pak přišly na řadu hry na chodbě, které nám zkrátily čekání na příchod Ježíška. A ten opravdu přišel a přinesl každému malý dárek.
    Ježišek

    raze

    Vánoční akademie
    (19. prosince 2013) 

    Již tradičně se v předvánočním čase uskutečnila školní akademie. Opět na ní vystoupily estetické třídy s vánočními písněmi a tancem, prvňáčci předvedli dramatizaci pohádky O veliké řepě, žáci z hudebního kroužku se pochlubili hrou na kytary a flétny. Naše starší žákyně společně s posilou z "Ibsenky" zatančily romské tance, které společně nacvičují v tanečním kroužku v rámci školního klubu. Novinkou byl velmi nápaditý muzikál ze školního prostředí v podání žáků z III. B. Diváci byli fantastičtí, nadšený aplaus střídaly salvy smíchu i výkřiky nadšení. Školní akademii zakončil společný zpěv písně Rolničky.
    Vánoční školní akademie

    raze

    Vystoupení na Masarykově náměstí
    (9. prosince 2013) 

    Již tradičně jsme měli my, tentokrát žáčci z přípravky, II. A a III. A, vystoupení na Vánočních trzích v centru Ostravy. Letos se nám zpívání mimořádně povedlo, a to zejména díky skvělé práci zvukařů. Děti se velmi snažily, zpívaly s nadšením a i přes deštivé počasí nám vydržel úsměv na tváři. Všem vystupujícím moc děkujeme.
    Fotky z vystoupení

    raze

    Mikulášská nadílka
    (6. prosince 2013) 

    Již tradičně nás letos navštívili Mikuláš a čert. Ti nejmenší byli velmi stateční a v blízkosti paní učitelky se cítili bezpečně. V ostatních třídách se nejvíc báli ti, kteří měli špatné svědomí. Moc dobře věděli, že se nechovají vždy tak, jak by měli. No a ti nejhodnější se opravdu nemuseli ničeho bát. Nakonec si čert nikoho neodnesl a všechny děti zůstaly u svých paní učitelek.
    Mikulášská nadílka

    raze

    Příprava na Vánoce ve III. A
    (5. prosince 2013) 

    Ještě než přišel Mikuláš, ozdobili jsme si vánoční stromeček a vyrobili ozdoby na vánoční výstavku.
    Příprava na Vánoce

    raze

    Tematický den - listopad
    (21. listopadu 2013) 

    Ať žijí duchové
    Žáčci z přípravná třídy, II. A a III. A se s duchy a strašidly společně seznámili díky veselé říkance a strašidelnému tanci. Četli a povídali jsme si o tom, co děláme, když se bojíme. Zjistili jsme, že strašidla mohou mít různou podobu, nebezpečnými strašidly jsou i lidé závislí na alkoholu nebo drogách. My ale známe spíš pohádková strašidla, ve která jsme proměnili i 2 spolužáky. Hlavním úkolem dnešního dne bylo vyrobit co nejstrašidelnější hrad plný duchů.
    V I.A jsme si s dětmi v kruhu na polštářcích při rozsvícené lucerničce vyprávěli každý o svém strachu, o tom, že strach má velké oči. Každý sděloval své zkušenosti a došli jsme k tomu, že strach lze vyhnat dobrou náladou a smíchem, který je nakažlivý. Proto jsme hráli hru Na rozesmívanou a málokdo zůstal vážný. Nakonec každý žák nakresli své strašidlo, legrační příšerku. Připomněli jsme si také listopadový svátek Dušičky a zavzpomínali na své zemřelé.
    Ať žijí duchové

    raze

    Barevný den
    (14. listopadu 2013) 

    Přípravná třída, II. A a III. A
    Naše další společné setkání bylo ve znamení barev. Nejprve se děti rozdělily do skupin podle barvy svého oblečení. Paní učitelka jim potom vyprávěla o tom, co jednotlivé barvy znamenají, jaký symbol bychom k nim mohli přiřadit. Následovaly hádanky, které prověřily, jak moc si děti všímají barev ve svých třídách a na chodbě. Pomocí vršků od PET lahví jsme zjistili, zda děti znají barvy a jak si zapamatovaly jejich význam a symboliku. Ve skupinkách pak děti z vršků vytvářely obrázky. Naše společné dopoledne jsme zakončili hrami s tématikou barev.
    Barevný den

    raze

    Tematický den - říjen
    (říjen 2013) 

    Jak papírový drak putoval podzimní krajinou - přípravná třída, II. A a III. A
    Konečně jsme se zase sešli k dalšímu společnému tvoření. Dnešní téma začalo tajemstvím ukrytém v záhadném ranečku. Děti hádaly, co by v něm mohlo být ukryto. Jaké bylo překvapení, když se po rozbalení tanečku objevil malý dráček, symbol dnešního dne. A protože není drak jako drak, poslechly si děti příběh o klukovi, který si neuměl vyrobit papírového draka. Při dračí písničce se z dětí stalo 40 neposedných dráčků. Po zopakování podzimních barev začala naše hlavní činnost, výtvarná práce ve skupinkách. Děti rozpíjely podzimní barvy na mokrém podkladu. Než nabarvené výkresy uschly, vytrhaly si jednotlivé skupinky podzimní draky z barevných papírů, které pak nalepily na barevný podklad. Den jsme zakončili omalovánkou s podzimním ovocem.
    papírový drak

    raze

    Tematický den - září
    (26. září 2013) 

    Co viděla koloběžka cestou do školy - přípravná třída, II. A a III. A
    Letos poprvé se sešly třídy 0. A, 2. A a 3. A při společném dopoledni na téma dopravní výchova. Nejprve třeťáci nakreslili různá auta, která jsme později využili při soutěžích. Společnou práci jsme pak zahájili u interaktivní tabule, kde děti řešily různé dopravní situace a hrály hry s dopravní tématikou. Nakonec jsme si na chodbě zahráli několik her a zasoutěžili si při jízdě s různými dopravními prostředky.
    dopravní výchova

    raze
    © 2008 Základní škola, Gebauerova 8, Ostrava - Přívoz, tel.: 596 134 328, mobil: 731 152 658